کم شدن صدای ایرپاد

janebfix_rtl
آخرین بروز رسانی: 3 مهر 1403
9 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
کم شدن صدای ایرپاد

کم شدن صدای ایرپاد در زمانی که دلیل آن را نمی‌دانید بسیار ازاردهنده است. چندین مشکل رایج وجود دارد که می‌تواند منجر به کم شدن صدا در ایرپاد شود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

علت کم شدن صدای ایرپاد

هدفون‌های بلوتوثی برای گوش دادن به موسیقی و برقراری تماس‌های تلفنی و تصویری عالی هستند. بسته به دستگاهی که از آنها استفاده می‌کنید، ممکن است دلیل کم شدن صدای ایرپاد متفاوت باشد. به عنوان مثال، ممکن است باتری تقریباً تمام شود یا تنظیمات دسترسی گوشی شما، صدا را محدود کند.

عوامل مختلفی می‌تواند دلیل کم شدن صدای ایرپاد سامسونگ ، هایلو، اپل کیوسی وی و… باشد که در ادامه با بخشی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

۱. تنظیمات مقدار صدا

اولین چیزی که همیشه باید بررسی کنید این است که صدای دستگاه متصل شما بلند باشد. شاید بدیهی به نظر برسد، اما گاهی اوقات ساده‌ترین نکته‌ها نادیده گرفته می‌شوند.

۲. منبع صوتی بد

دومین مشکل آشکار ممکن است مربوط به خود منبع صوتی باشد. برای پیدا کردن دلیل کم شدن صدای ایرپاد هایلو و دیگر برندها، ابتدا آهنگ‌ها یا برنامه‌های مختلف را امتحان کنید. اگر مشکل صدایی برطرف نشد به سراغ بقیه گزینه‌ها بروید.

۳. تنظیمات EQ اشتباه در برنامه

تنظیمات EQ در برنامه، موسیقی یا پادکست می‌تواند علت کم شدن صدای ایرپاد باشد. با خاموش کردن EQ یا تنظیم مجدد آن احتمال بهبودی در وضعیت صدا وجود دارد.

۴. کثیف بودن ایرپاد

گاهی ممکن است جرم گوش کاربر وارد اسپیکر دستگاه شود و باعث کم شدن صدای ایرپاد شود.این مشکل بسیار شایع است و اکثر کابران با آن مواجه میشوند.

5. اتصال بلوتوث ضعیف

اتصال بلوتوث ضعیف یا ناپایدار نیز می‌تواند منجر به کم شدن صدای ایرپاد شیائومی و دیگر ایرپادها شود.ایرپادهای شما دائماً در معرض جرم گوش، گرد و غبار و سایر موارد هستند. این موارد با انسداد دریچه‌های اسپیکر، می‌تواند حتی منجر به کم شدن صدای یکی از گوشی های ایرپاد شوند.

6.ایرپادهای آسیب دیده

گاهی ممکن است ایرپاد با قرارگیری در معرض رطوبت دچار افت و آسیب شوند و بر حجم و صدای آنها تأثیر بگذارد و این می‌تواند یکی دیگر از عوامل موثر بر صدای کم ایرپاد باشد.

بیشترین دلیلی که ایرپاد با کم شدن یا ضعیف شدن صدا بر میگردد به دلیل کثیف شدن می باشد چراکه در اثر استفاده از ایرپاد چربی گوش وارد آن شده و پس از مدت طولانی چربی گوش سفت شده و باعث ضعیفی صدا خواهد شد.

بهتر است برای جلوگیری ز کم شدن صدای ایرپاد و یا ضعیف شدن آن س از هربار استفاده ان را با دستمال نرم و یا مسواک تمیزکرده و در داخل کیس بگذارید.

اگر با مشکل ضعیف شدن صدا و یا کم شدن صدا مواجه شدید دیگر جای نگرانی نیست چون شرکت جانبی فیکس آماده ی تعمیر و سرویس ایرپاد هایی است که با مشکل کاهش صدا مواجه می شوند.

تمامی مدل های ایرپاد اعم از کیو سی وای، هایلو ، شیائومی ، سامسونگ و حتی ایرپاد های اپل با مشکل کم شدن صدا مواجه میشوند و ربطی به قیمت بالای دستگاه ندارد.

اگر مشکلی در کاهش صدای ایرپاد داشتید میتوانید درخواست خود را ثبت کنید و یا با یکی از شماره های شرکت تماس گرفته و مشکل خود را با کارشناسان در میان بگذارید.از طریق شماره واتساپ و تلگرام 09051252027 نیز میتوانید اقدام کنید.

بعضی افراد با داخل کردن گوش پاک ، خلال دندان و یا حتی الکل داخل اسپیکر اقدام به تمیز کردن آن میکنند این در حالیست که ممکن است با این اقدامات دستگاه نسبت به شرایط اولیه خراب تر شود و یا حتی اسپیکر آن بسوزد و دیگر قطعات ایرپاد نیز آسیب ببیند . این کار نیاز به تخصص دارد و بسته به مدل ایرپاد متفاوت است .

9 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.